Poznański zarządca nieruchomości od 1991 roku
W zakres oferty wchodzi całość spraw związanych z kompleksowym rozumieniem zarządzania i administrowania, a więc między innymi:
• inwentaryzacja mienia stanowiącego przedmiot administracji
• działań zmierzających do pozyskania dla Wspólnoty mieszkaniowej dodatkowych pożytków przez wynajęcie wolnych lokali oraz określonych części nieruchomości wspólnej, w tym na potrzeby reklam
• prowadzenie (przechowywanie i aktualizowanie) dokumentacji technicznej, dotyczącej administrowanych nieruchomości
• prowadzenie a w razie braku zakładanie książek obiektów budowlanych
• prowadzenie (zawieranie, przechowywanie i aktualizowanie) umów najmu, w tym na lokale użytkowe, powierzchnie dachowe, powierzchnie ścian pod reklamy itp. w celu pozyskania dla Zleceniodawcy dodatkowych pożytków
• organizowanie zawieranie umów na dostawę energii elektrycznej, usuwania nieczystości stałych, dostawy energii cieplnej, dostaw zimnej wody i odprowadzenia ścieków
• usług kominiarskich i innych niezbędnych a wynikających z bieżącej działalności
• zapewnienie ochrony technicznej oraz sprawnego działania urządzeń technicznych przeznaczonych do wspólnego użytku w nieruchomości
• przeprowadzanie siłami własnego pionu technicznego wymaganych prawem budowlanych rocznych i pięcioletnich przeglądów budowlanych
• dokonywanie bieżących napraw, konserwacji i remontów
• utrzymywanie należytego stanu sanitarno-porządkowego
• regulowanie wszelkich należności związanych z eksploatacją obiektu (np. za wywóz nieczystości, usługi wodno-kanalizacyjne, za energię elektryczną itp.)
• wykonywanie zarządzeń porządkowych organów samorządowych i organów administracji państwowej
• dokonywanie okresowej oceny stanu technicznego obiektów i składanie udokumentowanych wniosków o potrzebie wykonania remontów średnich lub kapitalnych poszczególnych obiektów i instalacji
• ogłaszanie i prowadzenie przetargów na prace remontowe (remonty średnie i kapitalne)
• możliwość przejęcia obowiązków inwestora zastępczego
• pobieranie, a w razie potrzeby egzekwowanie należności związanych z użytkowaniem lokali
• ubezpieczenie budynku od ognia i innych zdarzeń losowych oraz Zleceniodawcy od odpowiedzialności cywilnej z tytułu zdarzeń, związanych z zarządzaną nieruchomością
• otwarcie rachunku bankowego dla nieruchomości i dokonywanie rozliczeń przez ten rachunek
• reprezentowanie Zleceniodawcy w sprawach przed sądami i urzędem skarbowym
• organizowanie zebrań wspólnoty mieszkaniowej, przygotowywanie projektów uchwał
• przygotowywanie projektów planów gospodarczych i planów remontów wraz z wstępnym kosztorysowaniem niezbędnych do wykonania prac remontowych lub modernizacyjnych
• reprezentowanie właściciela na zebraniach wspólnot mieszkaniowych
• organizowanie sprzedaży lokali mieszkalnych z przynależnościami
• likwidacja środków trwałych
• dochodzenie w postępowaniu sądowym i egzekucyjnym – roszczeń o zapłatę należności z tytułu użytkowania lokalu – opróżnienia i wydania lokalu
• obsługa finansowo-księgowa zarządzanych nieruchomości, w tym sporządzanie sprawozdań dotyczących stanu finansowego za dowolny okres na każde żądanie Zleceniodawcy
• inwestowanie w porozumieniu ze Zleceniodawcą nadwyżek finansowych na nieruchomości
• udzielanie Wspólnocie Mieszkaniowej lub właścicielom nieruchomości na zasadzie odrębnego porozumienia i w uzasadnionych sytuacjach korzystnego wsparcia finansowego dla skredytowania określonych prac remontowych